
Urodzony w 1982 roku Pierre Lapeyronnie dorastał między Paryżem a południowo-zachodnią Francją, gdzie jego dziadek – kowal i inżynier-samouk – miał fabrykę narzędzi i wyposażenia dla winnic. Ukończył Beaux-Arts de Bordeaux w 2006 roku, badając możliwe interakcje między krajobrazami dźwiękowymi a ich indywidualnymi zastosowaniami. Po powrocie do Paryża rozpoczął pracę jako niezależny kierownik projektu, pracując przy wielu projektach dla różnych agencji, w tym Nathalie Crinière (projektowanie stoisk) i Jean Nouvel (projektowanie produktów).
W tym okresie współpracował z rzemieślnikami z całej Francji, odwiedzając ich w ich warsztatach, aby nauczyć się takich podstawowych umiejętności, jak dmuchanie szkła, ślusarstwo, ceramika, sztućce i stolarstwo.
W marcu 2010 roku Pierre Lapeyronnie założył PLII, swoją agencję wzornictwa przemysłowego. Agencja ta pracuje nad różnymi projektami, zarówno zlecanymi, jak i inicjowanymi samodzielnie, koncentrując się głównie na projektowaniu produktów wysokiej jakości, racjonalnie zaprojektowanych, nasycając każdy z nich kilkoma poziomami, na których można go „czytać”. Jego estetyczne podejście jest proste, precyzyjne i bezkompromisowe.
Pierre Lapeyronnie wykłada projektowanie produktów w School of Design w Strate Collège de Sèvres. Jego kurs ostrzega studentów o realiach przemysłowych, prowadząc ich przez cały ekonomiczny cykl życia produktu, od początkowego szkicu do etapu produkcji.